Lenny Kravitz går i datterens fodspor…

Lenny Kravitz i YSL

Selv om vi selvfølgelig gerne vil høre noget mere musik fra den stilbevidste kunstner, kan vi bestemt ikke være skuffet over output’et fra Kravitz. Foruden fotografi, film- og tv-roller samt designprojekter har han nu også indledt en modelkarriere – senest som ambassadør for Yves Saint Laurent, hvor Zoë Kravitz længe har været et kendt ansigt.

Foto: YSL / Lenny Kravitz / Fotograf: David Sims

Da Lenny Kravitz blev opfordret til at fremstille en kampagne for den ikoniske Yves Saint Laurents duft Y, blev han meget glad. Og han er et helt igennem naturligt og oplagt valg som ny global ambassadør for brandet. Allerede som barn legede han med morens garderobe, som indeholdt en del farverige YSL designs. 

”Jeg har altid været fan af Yves Saint Laurent. Af hans arbejde, hans æstetik, hans livsstil, hans dristighed,” siger Kravitz. ”Han var supereklektisk og trak fra så mange steder. Jeg har tilfældigvis allerede båret en masse Saint Laurent. Det er som om, dette tøj er lavet til mig – det passer virkelig til min æstetik, min skikkelse, min livsstil, så da mærket henvendte sig til mig for at udføre dette samarbejde, var jeg straks ombord.”

Lenny husker også, hvor voksen han følte sig, da han første gang begyndte at bære duft på ungdomsskolen. ”Når gutterne begynder at bære Köln. Det er et af tegnene på, at du vokser op, ikke? Du barberer dig og bærer cologne .”

Perfekt fit til Vaccarellos parisiske stil

I årenes løb har Saint Laurent været associeret med en perlerække af musikere – også inden for rockens kongerække – men med Lenny Kravitz som anker i den nye David Sims-styrede kampagne for efterårs/vinterkollektion har brandet i den grad ramt plet. Det er svært at tænke på andre superstjerner, der som Kravitz matcher den nuværende kreative direktørs, Anthony Vaccarellos, louche, parisiske stil. Trods en alder på nu 56 år bærer Kravitz stadig de tynde, sorte jeans og trykte silkeskjorter med naturlig elegance. Vaccarellos nye mandekollektion indkapsler perfekt det mørke, sexede, retro-agtige look, som han er mester i.

Far og datter samles om YSL Beauté

Det sker ofte, at børn følger i deres forældres fodspor, men det omvendte ses sjældent. Her bryder Lenny Kravitz dog også med konventionerne, idet han nu slutter sig til sin datter, Zoe Kravtiz, som en del af YSL Beautés ambassadørfamilie. Zoe Kravitz blev ansat af L’Oréal-ejede brand i 2017. Hendes første opgave var for Tatouage Couture-serien, hvor hun dukkede op i Black Opium-kampagnen i 2018. Og nu får farmand sin debut hos YSL Beauté i en kampagnefilm, der reflekterer over hans livsrejse. 

”Det handler om at drømme og følge dine drømme og fuldføre dine drømme og være autentisk, være den, du er, at tage udfordringer op, hvilket jeg elsker,” forklarer Kravitz.

Foto: YSL / Lenny Kravitz / Fotograf: David Sims

Langvarigt samarbejde med Anton Corbijn

Mens David Sims fotograferede printkampagnen, er filmen lagt i hænderne på den tyske instruktør Anton Corbijn, der har arbejdet med alle rockikonerne fra U2 til Nirvana og Nick Cave . ”Jeg var heldig at arbejde sammen med Corbijn, som jeg har kendt siden meget tidligt i 90’erne,” siger Kravitz. ”Vi filmede sammen efter mit andet album og lavede magasinomslag og forskellige ting, og jeg fotograferede til den bog, som han udsendte dengang. Jeg er en stor beundrer af hans arbejde, især hans sort/hvide fotografering”.

Kampagnevideoen skildrer en teenage Kravitz, der spiller guitar alene på sit værelse, hvorefter der klippes til nutidens Kravitz, der påfører Y-duften, inden han går fra backstage til scenen for at optræde. Det personlige tema passede Kravitz rigtig fint, da han også i det virkelige liv ofte bruger dufte til at komme tættere på sin kreative side og træde i karakter.

Indlæg oprettet 16

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen