Stærke profiler skaber store kampagner

Den tid er forbi, hvor det var nok bare at være kendt. I dag kræves der også en god personlig historie, som tilfører flere dimensioner. Når det drejer sig om de bedste brands og fortællinger inden for sport, musik og film, findes profilen oftest hos Le Management Society, der bl.a. repræsenterer Helena Christensen, Pernille Blume, Pernille Rosendahl og Erik Sviatchenko.

IMPACT INTERVIEW: Michelle Hatchwell, CEO i Le Management Society, og Linda A.C. Gaisie, Talent Director

Impact har taget et kig ind bag kulissen i de store kampagner for at se, hvordan der arbejdes med den personlige branding af profilerne. En disciplin, som Michelle Hatchwell, CEO i Le Management Society, og Linda A.C. Gaisie, Talent Director, begge er danmarksmestre i. I samtalen med de to erfarne kvinder søgte vi at finde frem til kernen i deres arbejde med profilerne.

Michelle: Alle vores profiler har et særligt område, som de brænder for, og hvor de shiner. Deri ligger der en kommerciel værdi. Det er deres brand, og det er det, vi udforsker og bruger i et meget tæt samarbejde med dem.

Linda: Ja, der er jo to dimensioner i vores arbejde: relationen til vores profiler og relationen til vores kunder. Det, vi er rigtig gode til, er at få integreret profilens DNA og brand ind i kundens DNA. Vi skal hele tiden være autentiske og troværdige over for profilens fans og følgere og samtidig sikre, at kunderne kan se deres brand afspejlet i vores profiler. Det er kernen i, hvordan vi får skabt de gode historier og kampagner. Og det kan sagtens tage et halvt til et helt år at skabe grundlaget for en kampagne. Samtidig skal vi passe rigtig godt på vores profiler, så de fx ikke får for mange samarbejdspartnere og bliver overeksponeret. Så vi siger tit ti gange nej, og en gange ja. 

Michelle: Præcis, også fordi alle kampagner har et eftermæle. Kommer 2020 til at klæde 2021 osv. Det er en strategisk overvejelse hver eneste gang: Hvis vi siger ja til det her, er det så noget, der upgrader eller degrader profilens brand – og kan andre brands fx se en joint venture i det. Der må ikke være et eneste budskab, der stikker af eller virker utroværdigt og kan blive en varm kartoffel. Lad os bare tage Pernille Blume som eksempel. Hun svømmer sine 50 meter på 24,07 sekunder og bliver med ét på fornavn med hele Danmark. Lige pludselig er der enorm bevågenhed på alt, hvad hun gør og siger. Det medfører en masse overvejelser, som hun aldrig havde drømt om at skulle tage stilling til. Og det kan være utroligt svært at sidde alene med. Når man er topatlet og skal træne 2 x træningspas om dagen, er der ikke tid til at sætte sig ned og besvare dagens 200 e-mails: Vil du medvirke i dette program, give interview til dette magasin osv. Så det er her, vi kommer ind som professionelle rådgivere og sparringspartnere. 

Linda: Profilerne stoler på, at de kan lægge deres liv i vores hænder, fordi vi har en solid erfaring fra rigtig mange andre atleter og kunstnere i samme situation. Vi sørger også for at få et dybt kendskab til deres personlighed og drømme, før vi begynder at matche dem med kunder og kampagner. Hvor vil de gerne hen, og hvad skal være deres eftermæle? 

Michelle: Og vi bliver spurgt om alt: Kender du en god revisor, advokat, frisør osv. Hvilket billede skal jeg lægge op på Instagram? Der er ingen telefoner, der ikke bliver taget kl. 2 om natten eller tidlig søndag morgen. Det er et job, der kræver, at du går all in for at støtte dine profiler. 

Le Management Society blev skabt i 2018, som en del af det internationale modelbureau Le Management, under ledelse af Michelle Hatchwell, booker og tidligere bureauejer (2PM) med en Certificate in Business Administrations. I 2019 fusionerede Le Management Society med 50FIFTY, ejet af Linda C.A. Gaisie, der har en MBA i Sports Marketing og en fortid i bl.a. Kunde & Co.

Foto: Arda Sarper Eken
Indlæg oprettet 28

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen